5 tips voor een beter LinkedIn-profiel
Geplaatst op: 13/08/2013 in Schrijftips LinkedIn. Reacties (0)

‘Iedereen’ zegt dat je op LinkedIn aanwezig moet zijn. En dus heb je een account aangemaakt en de belangrijkste informatie ingevuld. Dat is alweer een tijdje geleden. Af en toe bekruipt het gevoel je dat je eens beter naar je LinkedIn profiel zou moeten kijken. Het draagt immers wel bij aan je imago. Maar ja, het is zoveel gedoe, hoe ging het ook alweer en waar moet je eigenlijk beginnen? Vijf tips voor een beter LinkedIn-profiel:

1.Investeer in een goede foto
Het lijkt een open deur, maar mensen kijken altijd eerst naar beeld. En je krijgt maar één kans om een eerste indruk te maken. De foto op je LinkedIn-profiel is dan ook redelijk bepalend. Wil je dus een beter profiel, vervang dan dat stoere vakantie-kiekje, die gezellige foto samen met je kind of dat eigengemaakte webcamshot door een professionele foto. Bijvoorbeeld via fotografiebernice.nl of elsekramer.nl

2.Zorg voor een pakkende headline op je LinkedIn profiel
De headline is de regel tekst direct onder je naam. De meeste mensen hebben hier simpelweg hun huidige functie vermeld. Niets mis mee, maar het kan vaak wel wat spannender en specifieker, en daarmee gelijk ook meer onderscheidend. Er zijn namelijk redelijk veel LinkedIn profielen in de trant van: Pieter Jansen, advocaat civielrecht. Specifieker zou zijn: Pieter Jansen, juridisch adviseur bij autoschade, echtscheiding en burenruzie. Je LinkedIn-profiel heeft immers ook een doel, zoals meer nieuwe cliënten werven of jezelf duidelijk op de kaart zetten binnen je huidige netwerk.

3.Schrijf een samenvatting die bij je past en die voor je werkt
De samenvatting (summary op LinkedIn) geeft de lezer veel waardevolle informatie over je achtergrond en je kunnen. Je kunt hier een feitelijke opsomming geven van je werkzaamheden. Veel effectiever is het echter om hier een persoonlijke en duidelijke visie te vermelden op jouw vakgebied. Durf kleur te bekennen, wees helder, en zorg voor een overtuigend en krachtig stukje tekst op je LinkedIn profiel waardoor mensen voor jou kiezen in plaats van voor je concurrent.

4.Creëer een volledig beeld via werkgevers, functies en werkzaamheden
Een overzicht van vorige werkgevers maakt duidelijk hoe je loopbaan tot nu toe is verlopen. Het vermelden van je specifieke functie maar ook van de meest bepalende werkzaamheden geven een nog duidelijker beeld van wie je bent, wat je hebt gedaan en wat je kunt. En dat is waardevol voor de lezer van je LinkedIn profiel, die misschien wel juist op zoek is naar iemand met dezelfde expertise en dezelfde branche.

5.Onderscheid je door middel van groepen en vaardigheden
Social media worden door steeds meer mensen gebruikt. Het wordt daarom steeds belangrijker om je te onderscheiden van de rest. Je wilt immers opvallen, in de positieve zin van het woord. Een handige manier om je te onderscheiden is het lid worden van groepen en het toevoegen van skills & expertise. Bovendien kunnen andere mensen dan laten weten dat ze je goed vinden in bepaalde vaardigheden.

Wil je meer weten over LinkedIn, hulp bij een beter profiel of iemand die het voor je regelt? Neem dan vandaag nog contact op: stuur een e-mail naar info@decreatietuin.nl met als onderwerp ‘LinkedIn profiel tips’ of bel 06 11 33 53 16.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Referentie

"Corinne heeft zich, door een combinatie van inhoudelijke en communicatieve vaardigheden, snel ingewerkt als interim-professional op onze afdeling Marketing. Haar schrijfvaardigheid - precies en vlot - is hierbij opgevallen. We zullen in een nieuwe situatie met plezier opnieuw een beroep op haar doen."

Peter Reinders
Managing partner, Lexence

  • Contact

    info@decreatietuin.nl / 06 - 11 33 53 16

    Wij zijn gevestigd in Sassenheim, gemeente Teylingen (omgeving Leiden) in de Bollenstreek maar werken door heel Nederland.