Bureau briefen? Gebruik emotivaties!
Geplaatst op: 09/02/2014 in Artikelen. Reacties (0)

In de wereld van marketing en branding ging het vroeger vooral over merkwaarden. Maar kopen mensen iets omdat de merkwaarde hen aanspreekt? Of omdat de bijbehorende emotie hen aanspreekt?

Emoties zijn veel concreter, tastbaarder en herkenbaarder en daarom effectiever dan alleen bepaalde waarden. Het klinkt logisch, maar lange tijd is de connectie tussen waarde en emotie niet gelegd. Inmiddels is er een hele nieuwe trend; emotuning, en de methodiek erachter wordt beschreven in het boek Emotionele Innovatie van Rogier en Roland van Kralingen.

Wanneer je de juiste emotivaties kent, dan weet je vervolgens precies hoe je klanten kunt benaderen om het gewenste effect te sorteren. En dat is niet alleen handig bij de ontwikkeling van je merk of positionering, maar ook bij het schrijven van briefings. Op die manier kom je tot de gewenste uitstraling en ben je een ‘belevenswaardig’ merk. Belevenswaardige merken weten te inspireren en zich in positieve zin te onderscheiden in de markt.

Wil je ook meer waarde toevoegen aan je merk? Bel ons gerust.

Bron: molblog

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Referentie

"Corinne heeft zich, door een combinatie van inhoudelijke en communicatieve vaardigheden, snel ingewerkt als interim-professional op onze afdeling Marketing. Haar schrijfvaardigheid - precies en vlot - is hierbij opgevallen. We zullen in een nieuwe situatie met plezier opnieuw een beroep op haar doen."

Peter Reinders
Managing partner, Lexence

  • Contact

    info@decreatietuin.nl / 06 - 11 33 53 16

    Wij zijn gevestigd in Sassenheim, gemeente Teylingen (omgeving Leiden) in de Bollenstreek maar werken door heel Nederland.