Hoe maak ik een effectieve nieuwsbrief?
Geplaatst op: 03/09/2012 in schrijftips nieuwsbrief. Reacties (0)

Tip 1 – Moet het wel een nieuwsbrief zijn?

“Weet je wat we moeten hebben? Een nieuwsbrief!”. De projectleider kijkt je enthousiast aan en wacht op een antwoord. In gedachten zie je de stapels werk die nog op je liggen te wachten maar je weet dat dit project inderdaad iets nodig heeft. Sta – voordat je in de uitvoer stapt – even een moment stil bij een aantal zaken. Dit zal je straks veel tijd en energie besparen. Echt waar.

Stel jezelf in ieder geval de volgende vragen: Waarom wil de projectleider een nieuwsbrief? Welk doel wil hij daarmee bereiken? (extern en intern) En is een nieuwsbrief dan inderdaad het juiste communicatiemiddel om in te zetten? Welke andere communicatiemiddelen worden er al gebruikt voor dit project? Past een nieuwsbrief in deze communicatiemix en past het bij de doelgroep?

In de volgende tip meer over het publiek waar je voor schrijft.

 

Wil je op de hoogte blijven? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.

Wil je zelf beter leren schrijven? Bekijk onze trainingen en workshops.

Wil je een tekstschrijver inhuren? Neem dan gerust contact op.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Referentie

"Corinne heeft zich, door een combinatie van inhoudelijke en communicatieve vaardigheden, snel ingewerkt als interim-professional op onze afdeling Marketing. Haar schrijfvaardigheid - precies en vlot - is hierbij opgevallen. We zullen in een nieuwe situatie met plezier opnieuw een beroep op haar doen."

Peter Reinders
Managing partner, Lexence

  • Contact

    info@decreatietuin.nl / 06 - 11 33 53 16

    Wij zijn gevestigd in Sassenheim, gemeente Teylingen (omgeving Leiden) in de Bollenstreek maar werken door heel Nederland.