Hoe schrijf ik een pakkende folder – tip 2
Geplaatst op: 21/11/2011 in schrijftips folder. Reacties (0)

Wat vertelt de voorkant je lezer?

De voorkant is vaak een ondergeschoven kindje. Een gemiste kans, want de voorkant bepaalt in grote mate of iemand je folder openslaat en leest. Plak dus niet zomaar een leuke foto op de voorkant maar ga ook hier even goed voor zitten, het liefste samen met je vormgever. Hoe sterker je namelijk overkomt, hoe doelgerichter ook dit communicatiemiddel zal zijn. Denk dus goed na over de conceptgedachte achter je folder. Bedenk hier vervolgens een aansprekende titel bij en bepaal het juiste beeld. Ook hier hou je weer de doelgroep en je eigen doel goed in gedachten.

Let bij de opmaak ook op het uiteindelijke gebruik van je folder. Wordt deze bijvoorbeeld alleen verstuurd aan prospects, of staat de folder ook in een bakje? Zorg er dan bijvoorbeeld voor dat de belangrijkste informatie (zoals de titel en je logo) niet onderaan staat en dus onleesbaar is.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Referentie

"Corinne heeft zich, door een combinatie van inhoudelijke en communicatieve vaardigheden, snel ingewerkt als interim-professional op onze afdeling Marketing. Haar schrijfvaardigheid - precies en vlot - is hierbij opgevallen. We zullen in een nieuwe situatie met plezier opnieuw een beroep op haar doen."

Peter Reinders
Managing partner, Lexence

  • Contact

    info@decreatietuin.nl / 06 - 11 33 53 16

    Wij zijn gevestigd in Sassenheim, gemeente Teylingen (omgeving Leiden) in de Bollenstreek maar werken door heel Nederland.