Hoe schrijf ik een pakkende folder – tip 4
Geplaatst op: 12/12/2011 in schrijftips folder. Reacties (0)

Benut je kansen en maak gebruik van de kracht van de herhaling

De achterkant van een folder is vaak de sluitpost van het project. Zonde, want ook (of juist) de achterkant van een folder biedt communicatiekansen! Zo kun je nog eens kort de voordelen opsommen van hetgeen je aanbiedt. Onderschat de kracht van de herhaling daarbij niet. In combinatie met bedrijfsnaam, logo en contactgegevens, zou het zomaar kunnen dat je de lezer juist op dit laatste moment overhaalt.

Maar denk ook aan andere kansen. Bijvoorbeeld een doorzichtig …

… folderbakje waar iemand (de baliemedewerkster?) de hele dag tegenaan kijkt. Je folder die door iemand anders is gelezen en achtergelaten wordt op de leestafel, achterkant naar boven. Mensen die je folder oppakken maar geen zin of tijd hebben om de hele tekst te lezen, maar wel snel even de achterkant scannen. Enzovoorts.

Of verras eens met de achterkant. Laat bijvoorbeeld een deel van de illustratie doorlopen op de achterkant of toon letterlijk de achterkant van het beeld dat je op de voorkant gebruikt. Idee├źn genoeg! Aan jou om een folder te maken die verrast, inspireert en activeert.

In de volgende tip meer over het wezenlijke verschil tussen een folder en een brochure.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Referentie

RUIGdesign

"Corinne is een zeer bevlogen onderneemster die het onderste uit de kan haalt voor haar klanten, en dat op heel natuurlijke wijze."

Leonoor Ruigrok
Voormalig eigenaar RUIGdesign

  • Contact

    info@decreatietuin.nl / 06 - 11 33 53 16

    Wij zijn gevestigd in Sassenheim, gemeente Teylingen (omgeving Leiden) in de Bollenstreek maar werken door heel Nederland.