Hoe voorkom je keyword stuffing?
Geplaatst op: 07/04/2015 in Artikelen. Reacties (0)

Keywords

Bij het schrijven van teksten voor websites ligt het voor de hand dat je ook graag gevonden wilt worden in Google. Wellicht heb je al een top 10 samengesteld met de zoekwoorden die je graag in de tekst wilt verwerken. Maar hoe vaak moet je zo’n keyword gebruiken? Waar zet je de zoekwoorden neer? En hoe voorkom je dat Google je afstraft voor keyword stuffing en je pageranking juist daalt in plaats van stijgt?

1. Denk vanuit de klant
Zet even uit je hoofd dat je aan de richtlijnen van Google moet voldoen. Tenslotte is het de klant die jouw producten of diensten afneemt na het bezoeken van een website. Neem dus allereerst die persoon als uitgangspunt bij het schrijven van je teksten.

2. Biedt kwalitatief goede content aan
Content wordt steeds belangrijker voor een goede pageranking. En eigenlijk is dat heel logisch. Google denkt ook vanuit de klant en weet dat bezoekers van websites op zoek zijn naar informatie, en niet naar een loos verkoopverhaal. Bedenk dus van tevoren goed wat de klant wil, wat jouw aanbod is en waar je het dus over wilt gaan hebben op de desbetreffende webpagina.

3. Wissel hoofdkeywords af met secundaire zoekwoorden en synoniemen
Keywordstuffing wordt niet alleen afgestraft door Google, het is ook niet klantgericht. Geen enkele lezer vindt het prettig om in een paar zinnen heel vaak hetzelfde woord tegen te komen. Dit komt onnatuurlijk en gekunsteld over en de lezer raakt geïrriteerd en verlaat je pagina. Gebruik liever een paar keer het belangrijkste zoekwoord en wissel dit af met synoniemen en secundaire zoekwoorden. Zo hou je niet alleen Google tevreden, je krijgt er ook een tekst door die prettiger leest en beter gewaardeerd wordt door de lezer.

4. Gebruik de juiste verhouding
Het belangrijkste blijft het om je niet blind te staren op de zoekwoorden. Schrijf allereerst een tekst die natuurlijk overkomt en past bij je bedrijf, je doelgroep en de producten/diensten die je aanbiedt. Hou tijdens het schrijven wel rekening met de zoekwoorden waar je op gevonden wilt worden. Gebruik het keyword in een tekst van 250 woorden zo’n drie tot vier keer.

Wil je meer weten over het schrijven van teksten die goed gevonden worden in Google? Neem dan contact op.

Bron: contentmarketingmanagement en onetomarket

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Referentie

Modderman training & advies

"De Creatietuin hielp mij in een tijd van grote drukte korte, zinnige stukken tekst te maken voor mijn website. Ze deed dat snel, vroeg goed door en hielp me de site online te krijgen."

Tonco Modderman
Modderman training & advies

  • Contact

    info@decreatietuin.nl / 06 - 11 33 53 16

    Wij zijn gevestigd in Sassenheim, gemeente Teylingen (omgeving Leiden) in de Bollenstreek maar werken door heel Nederland.