Persbericht tip 4 – maak geen reclame
Geplaatst op: 22/08/2011 in schrijftips persbericht. Reacties (0)

Tip 4 – Maak geen reclame

Hoewel commerciële boodschappen steeds vaker doorsijpelen, blijven de meeste journalisten allergisch voor reclame in persberichten. Ze verwijzen je direct door naar de afdeling advertentieverkoop. Een beetje terecht is dit wel, want de krant beoogt een objectief medium te zijn. Wanneer je als bedrijf toch iets wil melden, let dan goed op je taalgebruik in het bericht. Woorden als ‘zeer voordelige’ en ‘fantastisch bruikbare’ zullen de kans op een enkeltje prullenbak alleen maar vergroten. Toch is het het proberen waard, aangezien het schrijven van een persbericht goedkoper is dan het plaatsen van een advertentie.

De volgende tip gaat over timing.

 

©Copyright De Creatietuin 2011

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Referentie

"Corinne heeft zich, door een combinatie van inhoudelijke en communicatieve vaardigheden, snel ingewerkt als interim-professional op onze afdeling Marketing. Haar schrijfvaardigheid - precies en vlot - is hierbij opgevallen. We zullen in een nieuwe situatie met plezier opnieuw een beroep op haar doen."

Peter Reinders
Managing partner, Lexence

  • Contact

    info@decreatietuin.nl / 06 - 11 33 53 16

    Wij zijn gevestigd in Sassenheim, gemeente Teylingen (omgeving Leiden) in de Bollenstreek maar werken door heel Nederland.