Persbericht tip 4 – maak geen reclame
Geplaatst op: 22/08/2011 in schrijftips persbericht. Reacties (0)

Tip 4 – Maak geen reclame

Hoewel commerciële boodschappen steeds vaker doorsijpelen, blijven de meeste journalisten allergisch voor reclame in persberichten. Ze verwijzen je direct door naar de afdeling advertentieverkoop. Een beetje terecht is dit wel, want de krant beoogt een objectief medium te zijn. Wanneer je als bedrijf toch iets wil melden, let dan goed op je taalgebruik in het bericht. Woorden als ‘zeer voordelige’ en ‘fantastisch bruikbare’ zullen de kans op een enkeltje prullenbak alleen maar vergroten. Toch is het het proberen waard, aangezien het schrijven van een persbericht goedkoper is dan het plaatsen van een advertentie.

De volgende tip gaat over timing.

 

©Copyright De Creatietuin 2011

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Referentie

RUIGdesign

"Corinne is een zeer bevlogen onderneemster die het onderste uit de kan haalt voor haar klanten, en dat op heel natuurlijke wijze."

Leonoor Ruigrok
Voormalig eigenaar RUIGdesign

  • Contact

    info@decreatietuin.nl / 06 - 11 33 53 16

    Wij zijn gevestigd in Sassenheim, gemeente Teylingen (omgeving Leiden) in de Bollenstreek maar werken door heel Nederland.