Persbericht tip 4 – maak geen reclame
Geplaatst op: 22/08/2011 in schrijftips persbericht. Reacties (0)

Tip 4 – Maak geen reclame

Hoewel commerciële boodschappen steeds vaker doorsijpelen, blijven de meeste journalisten allergisch voor reclame in persberichten. Ze verwijzen je direct door naar de afdeling advertentieverkoop. Een beetje terecht is dit wel, want de krant beoogt een objectief medium te zijn. Wanneer je als bedrijf toch iets wil melden, let dan goed op je taalgebruik in het bericht. Woorden als ‘zeer voordelige’ en ‘fantastisch bruikbare’ zullen de kans op een enkeltje prullenbak alleen maar vergroten. Toch is het het proberen waard, aangezien het schrijven van een persbericht goedkoper is dan het plaatsen van een advertentie.

De volgende tip gaat over timing.