Tip 10 voor een succesvolle mailing – timing
Geplaatst op: 12/07/2011 in schrijftips mailing. Reacties (0)

Tip 10 – Let op het moment van verzenden
Zo, de tekst en de vormgeving van je mailing zijn in orde. (Zeker weten? Laat er anders nog even een goede copywriter naar kijken. Zonde als de tekst net niet correct is.) Je hebt een goed adressenbestand aangekocht. Niets kan het succes nog in de weg staan. Tenzij je je mailing middenin de zomervakantie stuurt, op de dag van de geboorte van Maxima’s vierde kind of op vrijdagmiddag om 16 uur als iedereen aan de VriMiBo zit.

Bovenstaande illustreert waarom het belangrijk is om ook even een moment stil te staan bij de timing van je mailing. Natuurlijk is dit ook afhankelijk van het onderwerp. Een mailing over ijs, geboortevlaggetjes of online borrelhappen kan op bovengenoemde momenten dan weer wel werken. De basischeck bestaat in ieder geval uit het nakijken van feest- en vakantiedagen.

Wil je meer weten over de manier waarop mensen een mailing lezen (de s-vorm) of over het nut van een call-for-action? Neem dan contact met me op en ontvang tip 11 en 12 gratis.

info@decreatietuin.nl

©De Creatietuin 2011

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Referentie

Hoek Hoveniers

"Ik ben blij dat ik Corinne heb ingeschakeld als schrijfcoach. Met een mix van kennis, kritisch doorvragen en gerichte adviezen heeft ze me geholpen om nieuwe webteksten te schrijven. Voor mij de ideale combinatie: beter leren schrijven en gelijk een concreet eindproduct!"

Ilse Pennings
PR & Communicatie

  • Contact

    info@decreatietuin.nl / 06 - 11 33 53 16

    Wij zijn gevestigd in Sassenheim, gemeente Teylingen (omgeving Leiden) in de Bollenstreek maar werken door heel Nederland.