Tips voor een succesvolle mailing – tip 2
Geplaatst op: 27/03/2011 in schrijftips mailing. Reacties (0)

Tip 2 – Bepaal het gewenste imago van de afzender

Imago hangt nauw samen met identiteit. De identiteit geeft aan wie een persoon of bedrijf daadwerkelijk is. Het imago, dat is het beeld dat anderen van je hebben. Je imago, dat is hoe je op anderen overkomt. Sommige mensen maken ook nog onderscheid tussen hoe je op anderen overkomt, en welke ervaring mensen met jouw bedrijf hebben (bijvoorbeeld via een call center).

Hoe je op andere mensen overkomt, kun je voor een groot deel zelf beïnvloeden. Je imago moet alleen wel passen bij je identiteit.
Voorbeeld. Als je een klein winkeltje hebt met luxe sieraden, dan kun je niet net doen alsof je Siebel bent. Dat is overigens ook niet aan te raden, want een klein winkeltje heeft weer andere voordelen voor een klant dan een grote keten. In je communicatie is het slim om uit te gaan van je eigen kracht.

Hoe bepaal je nu welk imago bij je past? Dat is een samenspel tussen wie je bent, wie je klanten zijn en wat hun belevingswereld is, en wie je concurrenten zijn. Middenin dat speelveld kies jij de juiste positie, met bijpassende uitstraling. Om het praktisch te houden kun je een aantal kernwoorden definiëren. Direct handig voor het briefen van de vormgever en tekstschrijver, die straks aan de slag kunnen met jouw opdracht om een goede wervende mailing te maken.

Volgende blog: de zin en onzin van gericht mailen

Wat vind jij van dit blog?

©De Creatietuin 2011

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Referentie

Modderman training & advies

"De Creatietuin hielp mij in een tijd van grote drukte korte, zinnige stukken tekst te maken voor mijn website. Ze deed dat snel, vroeg goed door en hielp me de site online te krijgen."

Tonco Modderman
Modderman training & advies

  • Contact

    info@decreatietuin.nl / 06 - 11 33 53 16

    Wij zijn gevestigd in Sassenheim, gemeente Teylingen (omgeving Leiden) in de Bollenstreek maar werken door heel Nederland.