Tip 3 – Ben je een grijze Ford Focus of een roze Fiat500?
Geplaatst op: 01/10/2012 in schrijftips nieuwsbrief. Reacties (0)

Deze tip gaat over hetgeen je met je nieuwsbrief wilt uitstralen. Dit vereist inzicht in de identiteit van je organisatie. Waar staan jullie voor? Wat zijn de waarden en normen binnen het bedrijf en welke cultuur heerst er? Raadpleeg eens het bedrijfsplan of sociaal jaarverslag. En hoe wil je overkomen op je lezer? Wat is het gewenste imago? Of om nog even aan te haken bij de kop: zijn jullie die betrouwbare Ford Focus of die gezellige wil-ik-ook-hebben roze Fiat? Elk imago vereist z’n eigen aanpak. Dat dit consistent moet worden doorgevoerd in alle middelen spreekt voor zich; het verhoogt de betrouwbaarheid en dus de aankoopbereidheid. Hoe dichter identiteit en imago bij elkaar liggen hoe sterker het bedrijfsconcept. In dit licht noem ik ook nog even de reputatie van een organisatie. Dit draait om hoe klanten de organisatie ervaren. Weet je hoe je bedrijf in elkaar steekt en wilt overkomen dan heb je een duidelijk uitgangspunt voor je nieuwsbrief. Kun je al aan de slag? Bijna…

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Referentie

"Corinne heeft zich, door een combinatie van inhoudelijke en communicatieve vaardigheden, snel ingewerkt als interim-professional op onze afdeling Marketing. Haar schrijfvaardigheid - precies en vlot - is hierbij opgevallen. We zullen in een nieuwe situatie met plezier opnieuw een beroep op haar doen."

Peter Reinders
Managing partner, Lexence

  • Contact

    info@decreatietuin.nl / 06 - 11 33 53 16

    Wij zijn gevestigd in Sassenheim, gemeente Teylingen (omgeving Leiden) in de Bollenstreek maar werken door heel Nederland.