Tip 3 – Ben je een grijze Ford Focus of een roze Fiat500?
Geplaatst op: 01/10/2012 in schrijftips nieuwsbrief. Reacties (0)

Deze tip gaat over hetgeen je met je nieuwsbrief wilt uitstralen. Dit vereist inzicht in de identiteit van je organisatie. Waar staan jullie voor? Wat zijn de waarden en normen binnen het bedrijf en welke cultuur heerst er? Raadpleeg eens het bedrijfsplan of sociaal jaarverslag. En hoe wil je overkomen op je lezer? Wat is het gewenste imago? Of om nog even aan te haken bij de kop: zijn jullie die betrouwbare Ford Focus of die gezellige wil-ik-ook-hebben roze Fiat? Elk imago vereist z’n eigen aanpak. Dat dit consistent moet worden doorgevoerd in alle middelen spreekt voor zich; het verhoogt de betrouwbaarheid en dus de aankoopbereidheid. Hoe dichter identiteit en imago bij elkaar liggen hoe sterker het bedrijfsconcept. In dit licht noem ik ook nog even de reputatie van een organisatie. Dit draait om hoe klanten de organisatie ervaren. Weet je hoe je bedrijf in elkaar steekt en wilt overkomen dan heb je een duidelijk uitgangspunt voor je nieuwsbrief. Kun je al aan de slag? Bijna…

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Referentie

RUIGdesign

"Corinne is een zeer bevlogen onderneemster die het onderste uit de kan haalt voor haar klanten, en dat op heel natuurlijke wijze."

Leonoor Ruigrok
Voormalig eigenaar RUIGdesign

  • Contact

    info@decreatietuin.nl / 06 - 11 33 53 16

    Wij zijn gevestigd in Sassenheim, gemeente Teylingen (omgeving Leiden) in de Bollenstreek maar werken door heel Nederland.