Tip 4 – Met welk doel verstuur je een nieuwsbrief?
Geplaatst op: 08/10/2012 in schrijftips nieuwsbrief. Reacties (0)

Bedenk voordat je de artikelen voor je nieuwsbrief gaat schrijven – en het liefste ook voordat je informatie verzamelt of interviews afneemt – wat je met de nieuwsbrief wilt bereiken bij je doelgroep. Wil je ze informeren, zodat je aan de informatieplicht hebt voldaan? Wil je je kennis etaleren, zodat je als expert op je vakgebied wordt gezien? Wil je de lezer overtuigen van de meerwaarde van je producten en diensten? Of wil je de lezer aanzetten tot actie, bijvoorbeeld een bezoek aan je website of winkel?

Nu je weet welk einddoel je hebt, kun je gerichter te werk gaan. Dat scheelt dus tijd. En voor de lezer leest het straks ook een stuk duidelijker. Wat je noemt een win-win situatie.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Referentie

A la Leen

"Corinne wist mijn ideeën om te zetten in een heldere en pakkende tekst. Ze denkt mee en is een goede sparringpartner. Bovendien is ze prettig om mee samen te werken en komt ze haar afspraken na."

Leen van der Heijdt
Vormgever

  • Contact

    info@decreatietuin.nl / 06 - 11 33 53 16

    Wij zijn gevestigd in Sassenheim, gemeente Teylingen (omgeving Leiden) in de Bollenstreek maar werken door heel Nederland.