Tip 4 – Met welk doel verstuur je een nieuwsbrief?
Geplaatst op: 08/10/2012 in schrijftips nieuwsbrief. Reacties (0)

Bedenk voordat je de artikelen voor je nieuwsbrief gaat schrijven – en het liefste ook voordat je informatie verzamelt of interviews afneemt – wat je met de nieuwsbrief wilt bereiken bij je doelgroep. Wil je ze informeren, zodat je aan de informatieplicht hebt voldaan? Wil je je kennis etaleren, zodat je als expert op je vakgebied wordt gezien? Wil je de lezer overtuigen van de meerwaarde van je producten en diensten? Of wil je de lezer aanzetten tot actie, bijvoorbeeld een bezoek aan je website of winkel?

Nu je weet welk einddoel je hebt, kun je gerichter te werk gaan. Dat scheelt dus tijd. En voor de lezer leest het straks ook een stuk duidelijker. Wat je noemt een win-win situatie.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Referentie

"Corinne heeft zich, door een combinatie van inhoudelijke en communicatieve vaardigheden, snel ingewerkt als interim-professional op onze afdeling Marketing. Haar schrijfvaardigheid - precies en vlot - is hierbij opgevallen. We zullen in een nieuwe situatie met plezier opnieuw een beroep op haar doen."

Peter Reinders
Managing partner, Lexence

  • Contact

    info@decreatietuin.nl / 06 - 11 33 53 16

    Wij zijn gevestigd in Sassenheim, gemeente Teylingen (omgeving Leiden) in de Bollenstreek maar werken door heel Nederland.