Tip 5 – Hoe ga je om met kleur, vorm en fotografie
Geplaatst op: 19/10/2012 in schrijftips nieuwsbrief. Reacties (0)

Mooi. De informatie is verzameld en de interviews zijn afgenomen. De tekst staat op papier en jij en al je meerderen zijn er dik tevreden mee. Snel in het format van de nieuwsbrief laten lopen en verzenden maar.

Op dat moment moet er eigenlijk een klein mannetje in beeld springen met een stopbord. Heel vervelend natuurlijk, maar ja, alles voor een goed eindresultaat! Ken je de 80/20-regel? Ik weet zeker dat die hier ook opgaat. Je hebt nu 80% van je nieuwsbrief klaar maar staat op het punt, door de laatste 20% op de automatische piloot te doen, 80% van je doelgroep te missen. Nu hoor ik je enigszins geïrriteerd denken: “Wat nu weer?”.

Kijk eens even goed naar het format van je nieuwsbrief. Welke kleuren worden er gehanteerd? Je weet misschien al wel dat kleuren ook communiceren. Zo kan rood staan voor passie, kracht en actie(s). Groen en wit staan voor gezondheid, paars is spiritueel. Welke kleuren komen er voor in jouw nieuwsbrief? En communiceert dit ook datgene wat je wilt communiceren?

Kijk ook eens naar de vormen. Een recht blok zegt iets anders dan een ster. En als je toch bezig bent: welke foto’s gebruik je eigenlijk? Kijken de mensen de juiste kant op of communiceer je vooral levenloze gebouwen?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Referentie

A la Leen

"Corinne wist mijn ideeën om te zetten in een heldere en pakkende tekst. Ze denkt mee en is een goede sparringpartner. Bovendien is ze prettig om mee samen te werken en komt ze haar afspraken na."

Leen van der Heijdt
Vormgever

  • Contact

    info@decreatietuin.nl / 06 - 11 33 53 16

    Wij zijn gevestigd in Sassenheim, gemeente Teylingen (omgeving Leiden) in de Bollenstreek maar werken door heel Nederland.