Tip 9 voor een succesvolle mailing – klantenbestand
Geplaatst op: 04/07/2011 in schrijftips mailing. Reacties (0)

Tip 9 – klantenbestand
Het klantenbestand van je mailing verdient net zoveel aandacht als de tekst en vormgeving. Je kunt namelijk een prachtige mailing versturen, maar als de gegevens van de ontvangers niet kloppen dan heeft het weinig zin. Waar op te letten?

Ten eerste. Zorg voor een actueel bestand. Niets is zo zonde als het retour krijgen van een groot deel van je mailing omdat de NAW-gegevens niet meer kloppen. Ook wil je voorkomen dat je personen aanschrijft die niet meer in leven zijn of die om bijzondere redenen bij een bedrijf zijn vertrokken.

Ten tweede. Zorg voor een specifiek bestand. We hebben het al eerder genoemd: schieten met hagel is zonde van je munitie en bovendien is de kans klein dat je een haas raakt. De selectie van de personen/bedrijven moet dus goed worden uitgevoerd.

Bij het aankopen van adressenbestanden geldt meestal ‘goedkoop is duurkoop’. Een goed bestand is het geld echter dubbel en dwars waard.

Volgende keer: op welk tijdstip verstuur ik mijn mailing het beste?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Referentie

"Corinne heeft zich, door een combinatie van inhoudelijke en communicatieve vaardigheden, snel ingewerkt als interim-professional op onze afdeling Marketing. Haar schrijfvaardigheid - precies en vlot - is hierbij opgevallen. We zullen in een nieuwe situatie met plezier opnieuw een beroep op haar doen."

Peter Reinders
Managing partner, Lexence

  • Contact

    info@decreatietuin.nl / 06 - 11 33 53 16

    Wij zijn gevestigd in Sassenheim, gemeente Teylingen (omgeving Leiden) in de Bollenstreek maar werken door heel Nederland.