Tip voor een goede webtekst (2)
Geplaatst op: 03/01/2013 in schrijftips webteksten. Reacties (0)

Nu weet je voor wie je schrijft en wat er bij je doelgroep leeft. Ook weet je vanuit wie je schrijft en wat de interne doelen zijn. Knoop dit aan elkaar en je krijgt een aardig idee van de content die je wilt overbrengen. Ben je bezig met een nieuwe website? Neem dan een webontwikkelaar in de arm die kennis heeft van responsive design. De ontwikkelingen gaan snel, en steeds meer mensen bekijken online content vanaf verschillende media, zoals hun smartphone of tablet. Het is dus handig als de vormgever rekening houdt met verschillende schermformaten.

Vroeger was het de opvatting om webteksten zo kort mogelijk te houden en veel te werken met opsommingen. Sinds de opkomst van zoekmachineoptimalisatie gaat dat niet meer op. Hoe meer inhoud, hoe meer zoekwoorden en dus hoe hoger je pageranking (waar ook andere factoren op van invloed zijn). Maar ook deze waarheid lijkt alweer achterhaalt en steeds meer websites laten vooral veel beeld zien om emotie op te roepen.

Belangrijker echter dan het volgen van de laatste trends blijft het vooral om logisch na te denken en uit te gaan van de behoeften van je eigen organisatie en je klanten.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Referentie

"Corinne heeft zich, door een combinatie van inhoudelijke en communicatieve vaardigheden, snel ingewerkt als interim-professional op onze afdeling Marketing. Haar schrijfvaardigheid - precies en vlot - is hierbij opgevallen. We zullen in een nieuwe situatie met plezier opnieuw een beroep op haar doen."

Peter Reinders
Managing partner, Lexence

  • Contact

    info@decreatietuin.nl / 06 - 11 33 53 16

    Wij zijn gevestigd in Sassenheim, gemeente Teylingen (omgeving Leiden) in de Bollenstreek maar werken door heel Nederland.