Tips voor een succesvolle mailing – tip 6
Geplaatst op: 09/05/2011 in schrijftips mailing. Reacties (0)

Tip 6 – Kernboodschap bovenaan

Zet je kernboodschap in de eerste alinea van je mailing. Op die manier is direct duidelijk wat je te zeggen hebt. De meeste mensen zetten de kernboodschap onbewust onderaan een tekst. Dit komt doordat ze al nadenkend opschrijven wat ze willen zeggen. Hierdoor komt het vaak voor dat de lezer zich eerst door een heel epistel vol gedachten en argumenten moet worstelen voordat hij er eindelijk achter komt wat nu de bedoeling is. Een vermoeiende zaak.

Het zal je dan ook niet verbazen dat veel mensen bij een dergelijke mailing al bij de eerste alinea afhaken. Iedereen is immers druk-druk-druk. Per dag worden we gebombardeerd met informatie via radio, tv, internet, telefoon, kranten, post, reclameborden langs de weg etc. Als je als bedrijf dus wilt opvallen, hou het dan kort en krachtig en zet je kernboodschap bovenaan je mailing.

Ook het concept en de opmaak spelen een belangrijke rol bij het ontwikkelen van een effectieve mailing. Meer hierover in mijn volgende blog.

©De Creatietuin 2011

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Referentie

Hoek Hoveniers

"Ik ben blij dat ik Corinne heb ingeschakeld als schrijfcoach. Met een mix van kennis, kritisch doorvragen en gerichte adviezen heeft ze me geholpen om nieuwe webteksten te schrijven. Voor mij de ideale combinatie: beter leren schrijven en gelijk een concreet eindproduct!"

Ilse Pennings
PR & Communicatie

  • Contact

    info@decreatietuin.nl / 06 - 11 33 53 16

    Wij zijn gevestigd in Sassenheim, gemeente Teylingen (omgeving Leiden) in de Bollenstreek maar werken door heel Nederland.