Tips voor een succesvolle mailing – tip 4
Geplaatst op: 15/04/2011 in schrijftips mailing. Reacties (0)

Tip 4 – Biedt één ding aan

Deze tip gaat over het maken van keuzes. Ook dit klinkt simpel, maar is het voor menigeen niet. Een keuze maken voor het één, betekent namelijk automatisch dat je niet kiest voor al die andere zaken. En dat is waar veel organisaties de mist in gaan. Zij vinden hun eigen producten of diensten namelijk allemaal leuk / belangrijk / handig. En in plaats dat ze, bijvoorbeeld, die ene mooie 100-jaar oude Eik aanbieden, inclusief plaatsing en sierhek, bieden ze een heel bos aan.

En je weet wat ze zeggen van bossen. Daarin kun je makkelijk verdwalen. Je ziet letterlijk door de bomen het bos niet meer. En dus wil je er zo snel mogelijk uit, want het is eng en verwarrend, lastig en moeilijk en daar houden we niet van.

Als je dus een mailing wil maken, die mensen aanspreekt. En je wil dat ze je product of dienst kopen, of er in ieder geval meer informatie over willen opvragen (want het aankoopproces verloopt volgens het AIDA-model: Attention, Interest, Desire, Action). Maak dan een gerichte keuze en biedt één ding aan in je mailing.

Volgende blog: waarom ‘what’s in it for me?’ werkt

©De Creatietuin 2011

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Referentie

A la Leen

"Corinne wist mijn ideeën om te zetten in een heldere en pakkende tekst. Ze denkt mee en is een goede sparringpartner. Bovendien is ze prettig om mee samen te werken en komt ze haar afspraken na."

Leen van der Heijdt
Vormgever

  • Contact

    info@decreatietuin.nl / 06 - 11 33 53 16

    Wij zijn gevestigd in Sassenheim, gemeente Teylingen (omgeving Leiden) in de Bollenstreek maar werken door heel Nederland.