Tips voor een succesvolle mailing – tip 7
Geplaatst op: 20/05/2011 in schrijftips mailing. Reacties (0)

Tip 7 – Beeld en tekst vullen elkaar aan

In tip 5 en tip 6 hadden we het al over de drukke tijden waarin we leven. Mensen krijgen per dag een enorme overload aan informatie. Taak voor jou en mij om overeind te blijven in deze wirwar van communicatie én de aandacht te trekken, en te houden. Een verrassend concept en aantrekkelijke vormgeving vergroten in ieder geval de kans op aandacht (stap één van het AIDA-model, genoemd bij tip 4).

Als je de aandacht van de lezer hebt weten te trekken met jouw mailing, heb je de eerste hobbel in ieder geval genomen. De tekst en het aanbod moet zorgen voor de volgende stap: het wekken van de interesse. Wanneer vormgeving en tekst op elkaar aansluiten, zorgt dit voor een congruent beeld bij de lezer. Deze eenduidigheid is belangrijk voor het (consumenten)vertrouwen. Alweer zo’n factor waaraan goede communicatie moet voldoen.

Beeld en tekst vullen elkaar aan, wil dus zoveel zeggen als: je mailing komt over als een logisch geheel. Dat kan in beeld zitten (fotografie of illustraties) maar ook in vormen en kleuren. Wist je bijvoorbeeld dat mensen een ster-vorm associëren met aanbiedingen? En de kleur groen en wit met gezondheid?

Een goede copywriter weet als geen ander wat wel en wat niet communiceert! In mijn volgende blog vertel ik meer over het gebruik van ‘haakjes’.

©De Creatietuin 2011

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Referentie

Modderman training & advies

"De Creatietuin hielp mij in een tijd van grote drukte korte, zinnige stukken tekst te maken voor mijn website. Ze deed dat snel, vroeg goed door en hielp me de site online te krijgen."

Tonco Modderman
Modderman training & advies

  • Contact

    info@decreatietuin.nl / 06 - 11 33 53 16

    Wij zijn gevestigd in Sassenheim, gemeente Teylingen (omgeving Leiden) in de Bollenstreek maar werken door heel Nederland.