Tips voor een succesvolle mailing – tip 1
Geplaatst op: 08/03/2011 in schrijftips mailing. Reacties (1)

Tip 1 – Maak de identiteit van de afzender duidelijk

Het lijkt een open deur, maar dat is het niet. Om goed te communiceren – en dat doe je met een mailing – is het belangrijk dat duidelijk is wie de afzender is. Nu zul je denken, ik zet mijn bedrijfsnaam erop, dus dat is toch duidelijk?

Toch kan het z’n vruchten afwerpen als je de identiteit van de afzender helder op je netvlies hebt voordat je verder gaat met het concept, de opmaak en de tekst van je mailing.

Want wie is, bijvoorbeeld, Firma Jansen, precies? Wat zijn zijn drijfveren? Waar ligt zijn passie? Waarom is hij zijn bedrijf begonnen? Welk gat in de markt zag hij, welke idealen had hij?

Zinvolle vragen die leiden tot een goed beeld van wie de afzender nu écht is. Geen platte bedrijfsnaam op papier, maar een levend bedrijf met bevlogen mensen en handige producten.

Hoe zit het eigenlijk met de identiteit van jouw bedrijf? Tip: kijk eens in het bedrijfsplan.

De volgende tip gaat over de invloed van het imago op je mailing.

Ik hoor graag wat je van deze blog vindt!

©De Creatietuin 2011

Een reactie op “Tips voor een succesvolle mailing – tip 1”

  1. Vivienne zegt op 02/09/2012 om 20:19:

    Ik ben net begonnen met het lezen van je blog. Ben erg benieuwd.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Referentie

"Corinne heeft zich, door een combinatie van inhoudelijke en communicatieve vaardigheden, snel ingewerkt als interim-professional op onze afdeling Marketing. Haar schrijfvaardigheid - precies en vlot - is hierbij opgevallen. We zullen in een nieuwe situatie met plezier opnieuw een beroep op haar doen."

Peter Reinders
Managing partner, Lexence

  • Contact

    info@decreatietuin.nl / 06 - 11 33 53 16

    Wij zijn gevestigd in Sassenheim, gemeente Teylingen (omgeving Leiden) in de Bollenstreek maar werken door heel Nederland.